Zoeken op trefwoord, titel of auteur Auteur
Rubrieken

Filters
Zoeken

Kennisbank

Terug
234 gevonden resultaten binnen rubriek Onderwijszaken
Doelen van bewegingsonderwijs (2)
Adri Vermeer    Piet van der Klis    (2018)
Op de een of andere manier is Carl Gordijn in deze periode ‘hot’ zoals we dat tegenwoordig zeggen. Zie ook elders in dit magazine het interview met Bart Crum. Nu is Gordijn wel iemand die veel voor het vak heeft betekend. In deel 2 van dit artikel zetten de auteurs zijn denkbeelden...
Straks voor de klas
Jorieke Steenaart    (2018)
De overgang van de opleiding naar lesgeven is groot en uit onderzoek* is gebleken dat er in het eerste jaar lesgeven een grote uitstroom is van startende leerkrachten. Met het behalen van je diploma ben je dan (eindelijk) bevoegd docent en mag je binnen het onderwijs zelfstandig voor...
Bijzondere leerstoel LO: stand van zaken
Hans Dijkhoff    (2018)
Eind april was het zover. Een interview met Kristine De Martelaer en Katrijn Opstoel. Voor wie het nog niet weet de aanjagers van de bijzondere leerstoel Pedagogiek en Onderwijskunde van de Lichamelijke Opvoeding. Hoewel De Martelaer al sinds november 2015 en Opstoel sinds november...
Doelen van bewegingsonderwijs
Adri Vermeer    Piet van der Klis    (2018)
Op de een of andere manier is Carl Gordijn in deze periode ‘hot’ zoals we dat tegenwoordig zeggen. Nu is Gordijn iemand die veel voor het vak heeft betekend. In dit artikel zetten de auteurs zijn denkbeelden om naar de tegenwoordige tijd. Eerst leggen ze uit wat hun achtergrond is...
Curriculum.nu komt op stoom
Leon Neven    Tineke Meens    (2018)
In LO 3 en LO 4 was er al aandacht voor: het ontwikkelteam Bewegen & Sport van curriculum.nu. Inmiddels zijn we twee ontwikkelsessies en consultatiefasen verder. Tijd voor een terugblik door de ogen van een aantal teamleden en waarom het belangrijk is je mening te geven op de...
Professionalisering van docenten LO in Nederland
Menno Slingerland    Denise van Pelt    (2018)
Binnen het huidige onderwijs wordt van docenten verwacht dat ze hun kennis en vaardigheden bijhouden en op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied zodat ze leerlingen het best mogelijke onderwijs kunnen aanbieden. Er is echter maar weinig bekend over de...
Curriculum.nu van start (2)
(2018)
Pedagogische bekwaamheden van de leraar lichamelijke opvoeding, wat vinden leerlingen...
Hilde Bax    (2018)
In het schooljaar 2016-2017 is de perceptie van leerlingen over de pedagogische bekwaamheden van hun leraar lichamelijke opvoeding op enkele scholen voor voortgezet onderwijs met een sportprofiel in de omgeving van Amsterdam onderzocht. De leerlingen zaten in de onderbouw en in de...
Eerste tussenproduct bewegen en sport van curriculum.nu
Corine Visser    (2018)
Eind maart stond het eerste tussenproduct van de ontwikkelgroep bewegen en sport van curriculum. nu online. Iedereen die zich betrokken voelt kan op het stuk feedback geven via de site van Curriculum.nu. Een aantal KVLO-groepen heeft gezamenlijk feedback gegeven, zoals het netwerk van...
Ruimte voor de leraar: noodzaak bij vernieuwing!
Sandra Roelofsen    (2018)
Leraar zijn is een veeleisend en dynamisch beroep. Elke dag zijn leraren bezig om, voor leerlingen met uiteenlopende achtergronden, talenten en leerbehoeften, aantrekkelijk, uitdagend en betekenisvol onderwijs te verzorgen. Dit vereist de juiste (persoonlijke) benadering, variatie in...
1 2 3 4 21 22 23 24
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...