Zoeken op trefwoord, titel of auteur Auteur
Rubrieken

Filters
Zoeken

Kennisbank

Terug
240 gevonden resultaten binnen rubriek Onderwijszaken
Curriculum.nu komt op stoom
Leon Neven    Tineke Meens    (2018)
In LO 3 en LO 4 was er al aandacht voor: het ontwikkelteam Bewegen & Sport van curriculum.nu. Inmiddels zijn we twee ontwikkelsessies en consultatiefasen verder. Tijd voor een terugblik door de ogen van een aantal teamleden en waarom het belangrijk is je mening te geven op de...
Professionalisering van docenten LO in Nederland
Menno Slingerland    Denise van Pelt    (2018)
Binnen het huidige onderwijs wordt van docenten verwacht dat ze hun kennis en vaardigheden bijhouden en op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied zodat ze leerlingen het best mogelijke onderwijs kunnen aanbieden. Er is echter maar weinig bekend over de...
Curriculum.nu van start (2)
(2018)
Pedagogische bekwaamheden van de leraar lichamelijke opvoeding, wat vinden leerlingen...
Hilde Bax    (2018)
In het schooljaar 2016-2017 is de perceptie van leerlingen over de pedagogische bekwaamheden van hun leraar lichamelijke opvoeding op enkele scholen voor voortgezet onderwijs met een sportprofiel in de omgeving van Amsterdam onderzocht. De leerlingen zaten in de onderbouw en in de...
Eerste tussenproduct bewegen en sport van curriculum.nu
Corine Visser    (2018)
Eind maart stond het eerste tussenproduct van de ontwikkelgroep bewegen en sport van curriculum. nu online. Iedereen die zich betrokken voelt kan op het stuk feedback geven via de site van Curriculum.nu. Een aantal KVLO-groepen heeft gezamenlijk feedback gegeven, zoals het netwerk van...
Ruimte voor de leraar: noodzaak bij vernieuwing!
Sandra Roelofsen    (2018)
Leraar zijn is een veeleisend en dynamisch beroep. Elke dag zijn leraren bezig om, voor leerlingen met uiteenlopende achtergronden, talenten en leerbehoeften, aantrekkelijk, uitdagend en betekenisvol onderwijs te verzorgen. Dit vereist de juiste (persoonlijke) benadering, variatie in...
Spring High; nieuwe onderwijsvorm in Nieuw-West
Hans Dijkhoff    (2018)
In 2016 is in Amsterdam (Nieuw-West) een nieuw initiatief gestart: Spring High. Een onderwijsvorm (de term school wordt bewust niet gebruikt) die buiten de lijntjes kleurt en waar het kind met zijn ontwikkeling centraal staat. Nieuwsgierig als we zijn, togen we naar Amsterdam...
Het succes van het Finse onderwijs
Ferdi Roelofs    (2018)
In dit van Linkedin geplukte verhaal (met toestemming van de auteur) leren we succesfactoren kennen van het Finse onderwijs. Wellicht kunnen we daar wat van leren. Het onderwijssysteem in Finland staat zeer hoog aangeschreven. Maar waarom? Wat zijn de verschillen met het Nederlandse...
Vernieuwingsscholen; een beschouwing
Inge Molenaar    (2018)
Moet een school nieuw zijn om binnen het kader van vernieuwingsscholen te vallen? Of is het juist de onderwijsmethode die (ver)nieuw(end)(er) moet zijn om ervoor te zorgen dat onze leerling op zijn of haar eigen wijze kan schitteren?
Vernieuwingsscholen en bewegingsonderwijs
Berend Brouwer    (2018)
Het topic van dit nummer van LO Magazine is vernieuwingsscholen. Veel van wat we de lezers voorschotelen gaat over vernieuwing in en rond het bewegingsonderwijs. Met de discussie over de grote curriculumherziening Curriculum.nu kwam een andere invalshoek in beeld. Namelijk die van...
1 2 3 4 5 21 22 23 24
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...