Zoeken op trefwoord, titel of auteur Auteur
Rubrieken

Filters
Zoeken

Kennisbank

Terug
98 gevonden resultaten binnen rubriek Politiek en Lobby
Passend onderwijs, een jaar later
Ely Bagerman    (2015)
Passend Onderwijs heeft zijn intrede gedaan, ook in het SBO! In dit artikel wil ik stil staan bij de gevolgen van de invoering van passend onderwijs op het SBO. Wat is er veranderd voor mij als vakdocent bewegingsonderwijs en combinatiefunctionaris? En wat is voor mij het ideaal beeld...
Heeft impliciet leren een plek in de gymles? (3)
Floor van Boxtel    (2015)
Dit artikel is het laatste uit een reeks van drie artikelen over impliciete en expliciete leermethoden in het bewegingsonderwijs. In dit artikel vergelijken we de gebruikte leermethoden in het voortgezet speciaal onderwijs (VSO) met die in het reguliere voortgezet onderwijs (VO). De...
Passend onderwijs
Wim Ludeke    (2015)
Onlangs mochten we de verjaardag vieren van één jaar passend onderwijs. Nou, dat hebben we geweten. In korte tijd rolden er maar liefst drie onderzoeken van de band, naast natuurlijk de vele beschouwingen, tussentijdse evaluaties, voortgangrapportages, etc., etc. die er vanuit alle...
Vernieuwing KVLO-media naar tevredenheid
Jo Lucassen    (2015)
De KVLO beoogt met haar activiteiten haar leden een meerwaarde te bieden. Om na te gaan of de services van de KVLO bij de voorkeuren aansluiten is in mei dit jaar een online enquête uitgevoerd. De resultaten van de eerder uitgevoerde peilingen vormden mede de basis voor de door de...
Inspelen op motieven van leerlingen (1)
Fey van Lith    (2015)
In de artikelen over de visie van de Academie Lichamelijke Opvoeding aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN ALO in Lichamelijke Opvoeding 7), schreven Gielion de Wit, Marcel Mutsaarts (tevens in deze uitgave) en Johan Cobussen over de manier waarop de opleiding wil inspelen op...
De gymleraar pakt de handschoen op!
Carin Bruining    Harold Hofenk    (2015)
Dit initiatief werd besproken in ‘De wereld draait door’. Onderwijs2032 is een initiatief van staatssecretaris Sander Dekker met als doel een brede maatschappelijke dialoog te starten over de toekomst van het onderwijs. Paul Schnabel (voorzitter van het Platform Onderwijs2032)...
De HAN ALO legt uit
Gielion de Wit    Marcel Mutsaarts    (2015)
Een eigen visie en blijven bij de kern waar het vak sport- & bewegingsonderwijs (SBO) om draait, daar staat de ALO van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN ALO) voor. Negen jaar geleden, in 2006, startte de eerste groep studenten aan de HAN ALO en ondertussen hebben honderden...
Op welke bodem groeit mijn visie?
Martinus Waal    (2015)
In het kader van dit topic wordt weggedroomd zoals de titel van sommige artikelen al aangeeft. Waar het om draait in ons vak hangt erg af van welke bril we opzetten. In dit stuk is dat de filosofische bril. Dat kan ook niet anders als je interesse daar ligt en je ook nog in je...
Droom ik? (2)
Kees Faber    (2015)
Het vorige artikel zou over tien jaar zo in de krant kunnen staan. In dit tweede deel zoomen we in op wat dit nu voor gevolgen heeft voor ons vak als het daar beschrevene de wijze van werken in de toekomst is. Na een inventarisatie wordt ingegaan op een kernvraag.
Droom ik? (1)
Kees Faber    (2015)
Dit is deel 1 van twee artikelen over het hebben van een visie op ons vak door de ogen van Kees Faber (auteur van onder andere Bewegingsonderwijs op maat). In dit stuk wordt een toekomstbeeld geschetst door middel van een artikel dat zomaar in de krant in 2025 zou kunnen staan. In dit...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...