Zoeken op trefwoord, titel of auteur Auteur
Rubrieken

Filters
Zoeken

Kennisbank

Terug
533 gevonden resultaten binnen rubriek Praktijk
Sterk in vertrouwen: de leeromgeving op maat
Rins Sparnaaij    (2018)
Fanatiek moedigen drie leerlingen een medeleerling aan bij het sprinten. Op hetzelfde moment spelen hun klasgenoten 3x3 basketbal en zet een groepje leerlingen een turnsituatie klaar. Aan de andere kant van de zaal coacht een leerling haar klasgenoot op de overhandse techniek van...
Een kijkje in de gymzaal van Nick Keijser
Redactie .    (2018)
Een rubriek in de praktijk van het magazine Lichamelijke Opvoeding is ‘Een kijkje in de gymzaal van...’ Daarbij komt een LO-docent in beeld die gevraagd wordt ervaringen, visie en werkwijze te delen met collega’s. Dit keer is een jonge collega uit het primair onderwijs aan het...
Wie kaatst kan de bal verwachten
Alen Kelecija    (2018)
Wereldwijd jong of oud, als er een voetbal in de buurt is wil iedereen de bal hooghouden, naar elkaar overspelen of juist zijn/haar trucje laten zien. Voetbal in de eindvorm zoals die in de topsport wordt gespeeld is echter een complex en dynamisch spel. Laten we daarom vooral niet...
Basketballen met teamafspraken motiveert leerlingen
Ivo van der Spek    (2018)
Naar aanleiding van de artikelen Basketbal: ‘aanvallen in motion’ in de bovenbouw in de lichamelijke opvoeding van februari 2011 en deel 2 in februari 2012 werd het tijd om de veronderstellingen aan praktijkgericht onderzoek te onderwerpen. Met als doel om inzicht te krijgen hoe...
Aan de slag met een digitaal (s)portfolio
Robin Beukhof    (2018)
De laatste jaren is er veel discussie over het geven van een cijfer voor het vak Lichamelijke Opvoeding (LO). Ook binnen de sectie LO van het Rembrandt College heeft deze discussie regelmatig plaats gevonden. Om beter tegemoet te komen aan de grote verschillen binnen de lessen LO en de...
Motiveren van leerlingen in de praktijk
Maarten Massink    (2018)
In dit topic gaat het over de wijze waarop de leraar LO tegemoet kan komen aan de motivatie van leerlingen. Het artikel over een toolbox voor een motiverend leerklimaat door Gwen Weeldenburg, Lars Borghouts & Menno Slingerland elders in dit blad geeft middels ‘Toolboxes’...
Het effect van niveaugroepen bij de les LO
Tobias Peperkamp    (2018)
Op de basisschool worden alle kinderen door elkaar ingedeeld op leeftijd, ongeacht intelligentie of motorische vaardigheden. Dit wordt heterogene groepsindeling genoemd. Op de middelbare school worden leerlingen ingedeeld op basis van cognitie. In homogene groepen dus. We doen dit...
Curriculum.nu van start
(2018)
Be Active After School (BAAS)
Marloes Hagemans    Peter Iserbyt    (2018)
Het Be Active After School (BAAS) project is een initiatief waarbij sportverenigingen uitgenodigd worden om naschoolse sport te organiseren op de school. BAAS wordt reeds enkele jaren uitgevoerd op lagere scholen in kansenwijken van de gemeente Roermond. In dit onderzoek konden 47...
Minitrampoline springen in het basisonderwijs (3)
Corine Visser    Hans Dijkhoff    (2018)
Deze artikelen gaan over de vraag op welke wijze het minitrampoline springen in het basisonderwijs aangeboden kan worden en op welke wijze de hulpverlening vormgegeven kan worden. Hier zijn in het werkveld veel vragen over. In drie afleveringen behandelen we de belangrijkste...
1 2 3 4 5 6 51 52 53 54
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...