Zoeken op trefwoord, titel of auteur Auteur
Rubrieken

Filters
Zoeken

Kennisbank

Terug
533 gevonden resultaten binnen rubriek Praktijk
Wonen en werken op Sint Maarten
Aukje van Kuiken    (2018)
Dit is een combinatieverhaal met de rubriek ‘Een kijkje in de gymzaal van...’ Daarbij komt een LO-docent in beeld die gevraagd wordt ervaringen, visie en werkwijze te delen met collega’s. Dit keer is een jonge collega uit het voortgezet onderwijs aan het woord werkzaam op Sint...
De impact van Olympic Moves
Ivy van Hagen    (2018)
Nog steeds nemen de inschrijvingen voor Olympic Moves toe. Ook na vijftien jaar. Dit schooljaar is alweer de zestiende editie van de grootste schoolsportcompetitie in Nederland voor het voortgezet onderwijs. In zestien sporten gaan ruim 300 scholen uit heel Nederland de uitdaging aan...
De sportdag, waarom eigenlijk
Sebastiaan Platvoet    (2018)
De eerste herinnering die de term sportdag bij mij oproept zijn slagroomtaarten. Met mijn klasgenoten wonnen we bijna alle teamsporten tijdens de jaarlijkse sportweek. Dit resulteerde in elke dag een slagroomtaart. Op zich niet vreemd dat we alles wonnen want we hadden 1) de beste...
Een kijkje in de gymzaal van Mark van Wesemael
(2018)
Een rubriek in de praktijk van Lichamelijke Opvoeding Magazine is ‘Een kijkje in de gymzaal van..’ Hier komt een LO-docent in beeld die gevraagd wordt zijn visie en werkwijze te delen met collega’s. Dit keer is een collega uit het voortgezet onderwijs aan het woord, werkzaam in...
Minitrampoline springen in het basisonderwijs (1)
Corine Visser    Hans Dijkhoff    (2018)
Deze artikelen gaan over de vraag op welke wijze het minitrampoline springen in het basisonderwijs aangeboden kan worden en op welke wijze de hulpverlening vormgegeven kan worden. Hier zijn in het werkveld veel vragen over. In drie afleveringen behandelen we de belangrijkste...
Tweetalig onderwijs en LO
Maarten Massink    (2018)
In Nederland zijn er veel scholen die tweetalig onderwijs aanbieden. Zowel in primair onderwijs als in voortgezet onderwijs. Dat betekent dat een aantal onderwerpen/vakken in een andere taal (vreemde taal, meestal Engels) wordt gegeven. De gedachte hierachter is dat door de inhoud van...
Leren en onderwijzen na een workshop crawl
Carolien van Eycken    (2018)
In dit artikel onderzoeken we hoe twee leerkrachten in het voortgezet onderwijs acht lessen crawl onderwezen na het volgen van een vakinhoudelijke workshop. We analyseren bovendien het leereffect bij de leerlingen (leeftijd 12-13 jaar) als functie van het onderwijs. De leerstofopbouw...
Rekentafels en jong*leren
Chris Hazelebach    (2017)
Er staat een digitale lessenreeks op internet waarmee basisschoolkinderen (groep 6/7/8) door het meedoen met twintig korte instructievideo’s leren jongleren met drie ballen, terwijl ze ook de rekentafels oefenen.
PHIT2LEARN
Bob Ramakers    (2017)
Nederland lijkt ervan doordrongen dat sport en bewegen essentieel zijn voor de gezondheid en de ontwikkeling van uiteenlopende vaardigheden onder kinderen en jongeren. Met initiatieven als ‘Jongeren Op Gezond Gewicht‘, ‘Kinderen op Sportief Gewicht’ en de nieuwe...
Komt goed Mees!
Denise van Pelt    (2017)
Dit artikel kwam net te laat binnen om te publiceren in LO-magazine 8 waar het aansloot op het topic: reguleren. Lesgeven is de ultieme vorm van reguleren. Hier wordt een proces beschreven dat ertoe heeft geleid dat het beoordelingsproces is gewijzigd. Met positieve gevolgen.
1 2 3 4 5 6 7 8 51 52 53 54
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...