Zoeken op trefwoord, titel of auteur Auteur
Rubrieken

Filters
Zoeken

Kennisbank

Terug
533 gevonden resultaten binnen rubriek Praktijk
Reguleren moet je ook leren!
Jeroen Steeman    (2017)
Naast dat we kinderen in de lessen bewegingsonderwijs graag uitdagen om beter te leren bewegen, willen we kinderen ook leren om beter met elkaar te bewegen. Want als kinderen goed zelfstandig kunnen reguleren, dan heeft de leerkracht zijn handen vrij om bijvoorbeeld leerhulp te bieden....
Reguleren bestaat al jaren
Hans Dijkhoff    (2017)
Regelmatig besteden we in Lichamelijke Opvoeding Magazine aandacht aan reguleren in het bewegingsonderwijs. Nu in 2017 doen we dat weer. Vanaf de basisschool is reguleren ingeburgerd in ons onderwijs. En ons vak is daar ook uitermate geschikt voor. Sinds wanneer is gang naar...
Regelende rollen in VO
Maarten Massink    (2017)
Het leren van ‘Bewegen en regelen’ is één van de sleutels die toegang geeft tot deelname aan de bewegingscultuur. Leerlingen dienen zich te oriënteren op een aantal regelende aspecten. ( Basisdocument bewegingsonderwijs VO ). In de tweede fase is het één van de domeinen waarin...
‘Inspireren en bewegen’
Leen Haerens    (2017)
Dit artikel is een soort boekbespreking. Het geeft een duidelijk beeld van hoe men in België omgaat met reguleren. Duidelijk wordt dat de ondersteunende rollen in dienst staan van beter leren bewegen, het hoofddoel van ons vak.
Het bewegingsontwerp van 2018
Corine Visser    Jeroen Steeman    (2017)
Begin 2017 is de eerste ontwerpwedstrijd uitgeschreven voor het beste bewegingsontwerp van het jaar. Uit de inzendingen op de eerste ontwerpwedstrijd bleek dat met name klassikale activiteiten veel succes genieten in het werkveld. Bij kinderen én leerkrachten. Dit zien we ook op de...
Bewegen en regelen in PO
Oscar Scipio    (2017)
Amper 21 jaar oud was ik, net afgestudeerd en klaar om zelfstandig les te geven. Met gezonde Amsterdamse bluf en creatieve oplossingen dacht ik dat het allemaal wel zou meevallen. Hoe anders waren die beginjaren helaas! Wellicht ben ik de enige, maar wie weet herken jij je ook in de...
Veranderende sportcultuur en de LO-praktijk
Maarten Massink    (2017)
In de Canon van de KVLO wordt de veranderende praktijk van LO geschetst in venster 2009. Deze aanloop wil ik gebruiken om te schetsen hoe LO de laatste jaren zich meer is gaan richten op aansluiting bij de beweegcultuur van jongeren. ’Freesport’ als aanmoediging tot actief zijn in...
Toekomstbeeld van de Nederlandse sport in een veranderende wereld
Gerda Op het Veld    Nicolien Nicolai    (2017)
De samenleving verandert sterk en in een steeds hoger tempo. We leven we in een snel veranderende samenleving die meer dan ooit door snelle – vooral digitale – technologische ontwikkelingen wordt bepaald. Deze veranderingen zijn van grote invloed op de manier waarop de consument...
TCN, sportinnovatie krijgt een naam
Sebastiaan Platvoet    (2017)
In de zomer van 2018 opent in Nijmegen Talent Centraal Nijmegen (TCN) haar deuren. Behalve een onderkomen voor talentvolle sporters wil TCN ook de contouren van ‘de nieuwe sportvereniging’ zichtbaar maken. In het unieke concept werken diverse sportverenigingen samen, met elkaar,...
Sta op, kom in beweging en sport!
Johan de Jong    Harold Hofenk    (2017)
In Lichamelijke Opvoeding 9 van oktober 2015 is het SPEACH-project geïntroduceerd en nu we twee jaar verder zijn, worden de eerste resultaten zichtbaar. Het uiteindelijke doel van het SPEACH-project is om bewustwording en gedragsverandering te bevorderen van Europese jeugd in de...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 51 52 53 54
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...