Olympic Moves

Partners

Olympic Moves wordt georganiseerd door NOC*NSF, de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) en Coca-Cola Nederland.
 

KVLO

De KVLO, de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding, is verantwoordelijk voor de praktische invulling van Olympic Moves, zoals het contact met de docenten LO, de website met het inschrijfformulier, maar ook voor de reglementen, het wedstrijdschema en het verwerken van alle uitslagen.


NOC*NSF

NOC*NSF wil meer mensen een leven lang  laten genieten van sport. Want sporten geeft veel plezier, het bevordert je gezondheid en schoolprestaties. Door te sporten leer je het maximale uit jezelf te halen en om te omgaan met winst en verlies. En het leert je respect te hebben voor anderen. We winnen dus veel met sport. Circa 78% van de kinderen in de leeftijd tot 12 jaar doet aan sport. Daarna zien we dat de sportdeelname onder jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar afneemt (73%). Ze komen in een nieuwe levensfase en krijgen andere interesses (werken, uitgaan, andere hobby’s dan sporten, etc.). Terwijl mensen juist tijdens hun kinderjaren en jeugd de basis leggen voor het ontwikkelen van hun talenten en beweeg- en leefpatroon. Olympic Moves is een sportcompetitie dat jongeren in een cruciale leeftijd enorm aanspreekt. Het is daarmee een uniek platform om jongeren te kunnen bereiken en te inspireren met de kracht van sport.
 

Coca-Cola Nederland

Coca-Cola Nederland zet zich vanuit maatschappelijke betrokkenheid in om de positie van jongeren te versterken. Via programma’s die jongeren sociale en mentale vaardigheden meegeven, fysiek uitdagen en/of voorbereiden op een mooie toekomst. Coca-Cola Nederland is al vanaf de oprichting van Olympic Moves betrokken, vanuit de overtuiging dat er een verbindende kracht zit in sport. Samen sporten en bewegen gaat om samen plezier beleven, het sluiten van nieuwe vriendschappen, jezelf ontwikkelen en geïnspireerd raken om te blijven sporten. Coca-Cola is aansprekend voor jongeren en weet mensen te bereiken. Die rol brengt verantwoordelijkheden met zich mee, zowel als partner van Olympic Moves en ook daar buiten. Coca-Cola is zich bewust van de voorbeeldrol die zij vervult, en gaat daar bewust mee om. Diversiteit en respect voor elkaar hebben, zijn bijvoorbeeld belangrijk thema’s, die ook terugkomen in de marketinguitingen. Op die manier zet het bedrijf de kracht van haar merken in om bepaald positief gedrag te bevorderen. Binnen Olympic Moves zet Coca-Cola Nederland vooral haar kennis en expertise in om zoveel mogelijk middelbare scholieren en docenten LO te betrekken bij Olympic Moves.
Gebruik de
promotiematerialen
Downloads
Juni 2018
1
2
3
4
5
6
7
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...