Olympic Moves

Partners

Olympic Moves wordt georganiseerd door NOC*NSF, de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO), Coca-Cola en Zilveren Kruis.
 

KVLO

De KVLO, de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding, is verantwoordelijk voor de praktische invulling van Olympic Moves, zoals het contact met de docenten LO, de website met het inschrijfformulier, maar ook voor de reglementen, het wedstrijdschema en het verwerken van alle uitslagen.


NOC*NSF

NOC*NSF wil meer mensen een leven lang  laten genieten van sport. Want sporten geeft veel plezier, het bevordert je gezondheid en schoolprestaties. Door te sporten leer je het maximale uit jezelf te halen en om te omgaan met winst en verlies. En het leert je respect te hebben voor anderen. We winnen dus veel met sport. Circa 78% van de kinderen in de leeftijd tot 12 jaar doet aan sport. Daarna zien we dat de sportdeelname onder jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar afneemt (73%). Ze komen in een nieuwe levensfase en krijgen andere interesses (werken, uitgaan, andere hobby’s dan sporten, etc.). Terwijl mensen juist tijdens hun kinderjaren en jeugd de basis leggen voor het ontwikkelen van hun talenten en beweeg- en leefpatroon. Olympic Moves is een sportcompetitie dat jongeren in een cruciale leeftijd enorm aanspreekt. Het is daarmee een uniek platform om jongeren te kunnen bereiken en te inspireren met de kracht van sport.
 

Coca-Cola

Coca-Cola gelooft in de verbindende kracht van sport en heeft een lange traditie op het gebied van het ondersteunen van sportactiviteiten. Samen sporten en bewegen gaat om samen plezier beleven, het sluiten van nieuwe vriendschappen, jezelf ontwikkelen en geinspireerd raken om te blijven sporten. Coca-Cola is er van overtuigd dat het bieden van keuze, innovatie, informatie en voldoende beweging helpen om het verschil te maken in de strijd tegen overgewicht. Zowel op als buiten de werkvloer bevordert Coca-Cola een actieve en gezonde leefstijl. Het bedrijf wil met Olympic Moves jongeren stimuleren om samen plezier te hebben en sportuitval verminderen door jongeren in de schoolomgeving te inspireren voldoende te (blijven) bewegen. Coca-Cola is aansprekend voor jongeren en weet mensen te bereiken. Deze kracht zet het bedrijf in om zoveel mogelijk middelbare scholieren en docenten LO te betrekken bij Olympic Moves.


Zilveren Kruis 

Zilveren Kruis neemt vanaf schooljaar 2015/2016 (onderdeel van Achmea) het partnership over van Achmea. Dit is logisch, want Zilveren Kruis helpt mensen bij het streven naar een vitaal leven. Goede manieren hiervoor zijn bewegen en jezelf ontwikkelen. Iets waar sport voor zorgt. Zilveren Kruis kiest specifiek voor initiatieven die direct bijdragen aan het in beweging brengen van jongeren, om hiermee een basis te leggen voor een gezondere en actievere leefstijl, een leven lang. Met als doel dat de jongeren weerbaar, zelfverzekerd en gezond zijn. Ook om te voorkomen dat de vraag naar zorg in de toekomst verder toeneemt.  (onderdeel van Achmea) wil als zorgverzekeraar mensen helpen bij een actieve leefstijl om daardoor vitaler te worden. Zilveren Kruis gelooft dat sporten en bewegen hier vooral in bijdraagt. Daarom is Zilveren Kruis Partner in Sport van het NOC*NSF en zet zij zich langdurig in om vooral de jeugd meer en vaker aan het sporten en bewegen te krijgen. Zilveren Kruis is naast Olympic Moves ook partner van Schooljudo en het Jeugdsportfonds. 
Gebruik de
promotiematerialen
Downloads
December 2017
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...