Olympic Moves

Partners

Olympic Moves wordt georganiseerd door NOC*NSF, de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) en Coca-Cola Nederland.
 

KVLO

De KVLO, de Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding, is verantwoordelijk voor de praktische invulling van Olympic Moves, zoals het contact met de docenten LO, de website met het inschrijfformulier, maar ook voor de reglementen, het wedstrijdschema en het verwerken van alle uitslagen.


NOC*NSF

NOC*NSF wil meer mensen een leven lang  laten genieten van sport. Want sporten geeft veel plezier, het bevordert je gezondheid en schoolprestaties. Door te sporten leer je het maximale uit jezelf te halen en om te omgaan met winst en verlies. En het leert je respect te hebben voor anderen. We winnen dus veel met sport. Circa 78% van de kinderen in de leeftijd tot 12 jaar doet aan sport. Daarna zien we dat de sportdeelname onder jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar afneemt (73%). Ze komen in een nieuwe levensfase en krijgen andere interesses (werken, uitgaan, andere hobby’s dan sporten, etc.). Terwijl mensen juist tijdens hun kinderjaren en jeugd de basis leggen voor het ontwikkelen van hun talenten en beweeg- en leefpatroon. Olympic Moves is een sportcompetitie dat jongeren in een cruciale leeftijd enorm aanspreekt. Het is daarmee een uniek platform om jongeren te kunnen bereiken en te inspireren met de kracht van sport.
 

Coca-Cola Nederland

Coca-Cola Nederland gelooft in de verbindende kracht van sport en heeft een lange traditie op het gebied van het ondersteunen van sportactiviteiten. Samen sporten en bewegen gaat om samen plezier beleven, het sluiten van nieuwe vriendschappen, jezelf ontwikkelen en geinspireerd raken om te blijven sporten. Coca-Cola is er van overtuigd dat het bieden van keuze, innovatie, informatie en voldoende beweging helpen om het verschil te maken in de strijd tegen overgewicht. Zowel op als buiten de werkvloer bevordert Coca-Cola een actieve en gezonde leefstijl. Het bedrijf wil met Olympic Moves jongeren stimuleren om samen plezier te hebben en sportuitval verminderen door jongeren in de schoolomgeving te inspireren voldoende te (blijven) bewegen. Coca-Cola is aansprekend voor jongeren en weet mensen te bereiken. Deze kracht zet het bedrijf in om zoveel mogelijk middelbare scholieren en docenten LO te betrekken bij Olympic Moves.

 

Gebruik de
promotiematerialen
Downloads
Februari 2018
2
3
4
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
22
23
24
25
27
 
 
 
 
Terug naar boven
Een ogenblik geduld alstublieft...