Uitgaven
2017 LO 3
2017 LO 3
Bekijken
Docenten LO overleggen in hun vakgroep, met andere scholen in de buurt en landelijk als het gaat om afstemmen van lesinhouden. Goede lesinhoud en aanpak in bewegingsonderwijs vraagt om continuïteit wil het effectief zijn. Landelijk zijn er richtlijnen voor leerlijnen weergegeven in Basisdocumenten voor PO en VO. Sluiten lesinhouden en pedagogisch-didactisch handelen op elkaar aan. Bij collega’s op school, in de buurt en in het land? Als je leerlingen van elkaar overneemt ervaren leerlingen dan continuïteit in de LO programma’s? De grote overgang voor alle leerlingen is van primair onderwijs (PO) naar voortgezet onderwijs (VO). Hoe ervaren ze dat? Is de overgang een soepele doortocht, een lastige hobbel of een fatale kloof? In dit topic gaat het over doorlopende leerlijnen.
Topic
6 Doorlopende leerlijnen in de polder / Oscar Scipio
8 Een doorlopende ontwikkellijn van bewegen beleven naar bewegen waarderen / Berend Brouwer
12 Doorlopende leerlijnen / Maarten Massink
16 Beter leren bewegen in basisonderwijs en brugklas / Chris Hazelebach
Praktijk
21 De toepasbaarheid van het Athletic Skills Model (ASM) in het voortgezet onderwijs / Jennifer Nuij
26 Video-instructie en -feedback met een tablet. Is er een juist moment? / Joop Duivenvoorden en John van der Kamp
30 Kickboksen als Pedagogisch trefspel / Erik Hein
34 Methodiek hockey, leerjaar 1 VO (3) / Danny Wals
En verder
38 Transfer van lichamelijke opvoeding naar middagsport / Rosalie Coolkens en Peter Iserbyt
42 Laat Excel het rekenwerk doen! / Jeroen Rohaan
45 Motorische Remedial Teaching (MRT) / Platform MRT KVLO
48 Bewegen als noodzakelijk doel en krachtig middel (2) / Team Onderwijs KVLO
53 Dag voor LO geslaagd / Redactie
Bonus/uitgebreid
- Laat Excel het werk doen Lees en reageer!
- Transfer van lichamelijke opvoeding naar middagsport Lees en reageer!